Söder vs. Stureplan

Jag drog med Josefin till mitt gamla hak som jag hängde rätt mycket på när ja precis fyllt 18.. "Ett ställe" på Södermalm. Inte så flashigt, totalt ocreddigt men så jäkla kul! Dansade oss svettiga i fyra timmar på schlagerdansgolvet. DJ:n hade en tröja med texten "Ligga?". Bara en sån sak. Folk på söder är faktiskt mycket trevligare och prestigelösa än på Stureplansklubbar. Inte samma diskriminering av vakterna, dryghet bland killarna eller barbietjejer som är besatta i sig själva. Jag är nog en södertjej i hjärtat ändå. I dag har ja sett reprisen av Gladiatorerna och inte rört mig från soffan, men tänkte åka in till stan och byta lite grejer och sen åka till G. För ett disneyfilmsmarathon. Har nämligen TVINGAT honom att ladda ner alla filmer. Min favorit är skönheten och odjuret. Gråter alltid när Belle snyftar till odjuret efter att han har tillfångatagit hennes pappa "jag hann inte ens säga adjö!". Så synd om den gamle uppfinnaren som alla skrattar åt. Måste se den ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0