Min matfilosofi

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om min inställning till mat och hur jag tänker kring det. Jag är ingen dietist eller expert, men har en rätt enkel matfilosofi som funkar skitbra. Jag äter mig mätt på ordentlig mat 3 gånger om dagen och någon frukt, keso eller macka däremellan, och THATS IT! Jag är inte rädd för fett som riktigt smör och röd mjölk och olivolja, men jag passar mig för socker, snabbmat och läsk. Många av mina vänner är sockerberoende och kämpar mot sötsuget varje dag. Jag känner inte av något sådant och det är faktiskt så enkelt att äter man inte sockerbomber (godis, läsk, kakor, mjölkchoklad) så försvinner sötsuget efter ett tag. Det är som med cigaretter, när man slutat röka tycker man att det smakar äckligt med ett bloss. Jag blir så oerhört ledsen av alla som bantar, väger sig konstant och räknar kalorier. Mat är en stor passion och man missar så mycket när man ser den som en fiende istället för en källa till njutning. Mitt absolut bästa råd är att skippa småätandet och sockret, kasta det dåliga samvetet åt helvete och njuta av riktig mat utan lightprodukter och läskiga tillsatser. Amen.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Håller med dig helt :)

2012-01-20 @ 01:23:41
URL: http://chanelno5.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0