Lanzarote del 2

Minireseguiden


Vi bodde på hotell Flora som låg i Puerto del Carmen. En mysig turiststad med mycket restauranger, barer och några klubbar. Inget ställe att åka till om man vill dyng-festa med sina singelkompisar. Vi hyrde bil billigt och fick en guidad vulkantur i bergen, och åt kött tillagat på vulkanvärme. Landskapet liknade inget jag sett förut, det var som att vandra på månen på vissa ställen. Ön är så pass liten att den lätt går att bila igenom på två timmar. En dag tog vi surflektioner, i Famara tror jag det hette, och såg sen solen gå ned på en avskild strand som heter Papagayo. Om ni åker till Puerto del Carmen måste ni äta på La Ola. En av de bästa restauranger jag någonsin varit på. Vi satt på en inglasad terass med havet precis utanför.. De kvällar vi inte gick ut satt vi på balkongen och drack vin och spelade kort och pratade.

Jag längtar tillbaka!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0