Jag fick en fråga...

"Du har superfint hååår! Jag har en liten fobi för att gå till frisören (eller mer bara väldigt ovan vid situationen) så jag är typ lite rädd att dom ska göra mitt länge utsparade hår megafult och kort. Men ditt hår är sådär perfekt fint men inte värsta ansträngda frisyren liksom. Haha, så alltså "hur" är det klippt? (Vad ska man säga till frisören haha) Måste du fixa det mycket för att det ska vara så fint? Har du några bra bilder?"

Tack tack. Är väldigt smickrad. Om jag ska vara helt ärlig så gör jag inte speciellt mycket med håret. Det hänger mest där och är oftast lite för trassligt, men jag ska försöka ge några råd!

1. Använd helst både balsam och hårinpackning för att håret inte ska bli frissigt och kör bara i halva håret (inte hårbotten) då blir det inte fett lika fort.
2. Jag brukar föna håret upp och ner och sen köra i lite Elnett-hårspray (ni vet den där guldiga tant-flaskan). Hatar vanlig hårspray och mousse som bara gör håret stelt.
3. Har oftast i någon balsamspray/vårdande produkt efter jag har duschat eller i topparna när det är torrt för att få det lent.
4. När jag går ut brukar jag locka håret eller dra bak halva håret med hårnålar lite slarvigt. Det funkar för det mesta. Torrschampo är bäst när man inte orkar tvätta håret och ger volym också.

Och det här med frisören. Det är en skräck för mig också. Varit hos så många DÅLIGA frisörer, som klippt för mycket, stylat det skitfult, gjort konstiga tantuppklippningar och klippt mig i öronen. Mitt bästa tips är att gå till en lite dyrare frisör (tex. Maria Niila, hårgänget eller tony and guy) om du vill ha en mer avancerad frisyr och typ rita upp hur du vill ha det innan. Våga säg till om du blir missnöjd! När jag bara klipper topparna så går jag till en billig förortsfrisör för 200 spänn eller klipper mig själv. Jag brukar be dem klippa kortare närmast ansiktet och sedan rakt av. Trött på uppklippningar alá hockeyfrillor som vissa frisörer envisas med. Var bestämd och stå på dig helt enkelt.

Lycka till!

Klippte mig för några veckor sen. Översta bilden. Den understa är från i somras... Och jaa.. saknar mitt långa hår redan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0