Kolhydraters vara eller icke vara

Det är ju mycket snack om det här med G.I. Att skippa kolhydrater och bara äta kött och grönsaker. Jag tror inte riktigt på dieter eller att förbjuda något. Som den svennen jag är säger jag att lagom är bäst. MEN faktum är att jag alltid får sådan jävla matkoma när jag ätit pasta. Blir seg och får ont i magen och ser gravid ut. Så tänkte utesluta kolhydrater (speciellt pasta som jag älskar så mycket) en vecka eller så för att testa. Började i går kväll med tomatsoppa med keso till och idag åt jag kycklingsallad på lunchen medan jag dregglande sneglade på Josefins pasta pesto. Dessutom har jag infört vattenkaraff på skrivbordet med citronskivor i. Det är tydligen himla nyttigt och bra för matsmältningen också.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0