Drömmer du om att bli fotograf?

Jag är precis i uppstartsfasen av ett nytt spännande projekt. Det är en bok i samarbete med den fantastiska organsationen Maskrosbarn, som arbetar med att stötta ungdomar som växer upp med föräldrar som är psykiskt sjuka eller dricker för mycket. Gå in på www.maskrosbarn.org och läs mer!

Boken ska dels bli en dokumentation över hur organisationen arbetar, med reportage och intervjuer från läger och träffar, och dels innehålla ungdomarnas egna texter och dikter.

Nu behöver jag en grym fotograf som vill hjälpa mig med boken. Du måste kunna ta dig till Stockholmsområdet, och även vara beredd på att åka ut och fotografera ett par dagar i sommar under lägret som hålls i Hälsingland. Har du egna erfarenheter av ungdomsarbete/koppling till organisationen är det ett plus, eftersom du kommer att möta många ungdomar och måste kunna få dem att känna sig bekväma. Du ska brinna för fotografering och ha nyskapande idéer. Text och bild kommer att samspela och bilderna kommer att ha stort fokus och förmedla känslor. 

Känns detta som din grej? Mejla [email protected] och berätta lite om dig själv och skicka med ett arbetsprov på temat: Framtidshopp?




Kommentarer
Postat av: Celicia

Jag kan flytta?! HAHA!



Min bild, den sista.



Jag har ju äntligen fått min superdyra men efterlängtade systemkamera. Eller ja, köpte den när jag fyllde 18... Nu närmar jag mig 19...



Fina du.

2012-01-16 @ 10:51:36
URL: http://www.celiciahallin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0