Återhämtning

I natt hade jag svårt att sova igen. Låg och vred mig i flera timmar innan jag somnade, och sen sov jag oroligt och vaknade hela tiden. Men det har varit mycket bättre senaste månaden. Inga sömntabletter alls och ingen ångest. Har accepterat att sömnen kommer och går och att kroppen får återhämtning förr eller senare. Sover alltid ut på helgerna. Tror även att det handlar mycket om inställning, det vill säga att man blir trött och ledsen och frustrerad av att man inte KAN sova, mer än vad själva sömnbristen får en att må dåligt. För man kan faktiskt fungera okej på 5-6 timmars sömn under ett par dagar.

Men det bästa man kan göra när man är trött på jobbet är att ta en snabb lunchpromenad. Promenerade i Humlegården och tittade på alla hundar och köpte en kaffe. Det är så skönt att "gå av sig maten" och se lite dagsljus och få frisk luft. Nu måste jag fortsätta att skriva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0