Matorgie

Förlåt för dålig uppdatering.

Ägnade gårdagen åt följande saker: Intervjua och renskriva intervju. Vara hos veterinären med löpande katt. Skaffat p-piller åt löpande katt. Försökt fått löpande katt att äta p-piller. Avfrosta frysen. Torka svartvinbärssaft från golvet som droppat från före detta frysta svartvinbär. 

Konsekvenserna av denna händelsefattiga måndag resulterade alltså i gårdagens bloggtorka.
MEN NU ÄR DET NYA TAG!

Denna tisdagskväll har jag lyxat till det med en liten matorgie med mig själv. Skämdes lite när jag skulle köpa vin till min risotto (får hangups på olika saker och nu är det risotto) och köpte en liten 2 dl. förpackning och frågade killen som jobbade där om den funkade till matlagning.
- Ja, men hur mycket ska du ha då? Det är bara 2 dl. i den där.
- Det är bara till en portion....

Kände mig som ett sorgligt freak. 
Men jag tycker det är skönt att vara själv, laga mat och se på tv ibland. Har tagit lång tid att komma dit. Kanske är det så att man bara kan uppskatta ensamhet när den är självvald?





Fått choklad från Chokladfabriken av Gustav. ♥



Kommentarer
Postat av: Caroline

Du vet att du kan köpa matlagningsvin i mataffären va?

2011-09-13 @ 22:18:04
Postat av: Cissi svarar

Har aldrig tänkt på det! Aldrig sett det! Kan bero på att jag nästan aldrig lagar mat med vin i......



Nu vet jag. ASBRA :)

2011-09-15 @ 13:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0