Hämta nya krafter

Igår stannade jag hemma och jobbade från soffan. Har hela veckan känt mig hängig och förkyld samtidigt som jag varit stressad, så behövde verkligen få varva ner, sova ut och hämta nya krafter.

Jag tog en långpromenad längst årstaviken när jag hade skrivit klart. Det ska bli mitt nya mål. Varva långpromenader med träning på gymmet. Man känner sig verkligen klararare i huvudet efter två timmar i skogen. Och för mig som har en orolig personlighet som lätt stressar upp sig - är promenader det mest effektiva sättet att varva ner.

På kvällen lagade jag jättegod svamprisotto. Är väldigt imponerad över migsjälv!



Långpromenad i Årsta (innan ösregnet!)



Risotto är världens enklaste och godaste att göra. Du behöver bara ris, vitt vin, buljong, svamp, lök, massa smör och parmesanost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0