Återupplivad

Förlåt för sugig uppdatering. Haft en riktig jävla skitvecka rent ut sagt. Har sedan i söndags börjat gråta obefogat tre gånger. Känt mig allmänt nere, trött och hängig och uppe i varv på samma gång. Hjärtklappning och "jag-måste-ut-för-jag-kan-inte-andas-här-inne" känslor. Det är jobbigt eftersom jag inte vet vad det beror på eller vad jag ska göra åt det. Vill helst ha en instruktionsbok över min kropp och känslor men det finns ingen sådan och det är frustrerande! Det enda som jag tycker hjälper är kravlösa vänner och att acceptera att man är ledsen just nu. Tack finaste M.

Jag hoppas att jag, genom att vara så här personlig mot er, kan visa att det är helt okej och jävligt mänskligt att livet svänger ibland. Att man måste få vara liten och ömklig emellanåt.

Idag mår jag äntligen mycket bättre. Finaste kollegorna som jag kan vara mig själv med. Och ikväll ska jag på ett roligt event på Pontus by the sea. Det är bara att dra på sig högklackade skorna, skaka av sig veckans jobbighet och vara lycklig åt att det (antagligen) är över för den här gången.

Vad gör ni för att bli glada när ni känner er riktigt pissdeppiga?

 

Soligt i gamla stan i dag!


Kommentarer
Postat av: Johanna

För några veckor sedan var jag i samma sits och frågade en glad bloggare jag vet om hon hade några tips, och hon svarade såhär:



http://sandraajax.se/2011/september/svar-pa-kommentar-1.html#comment



Sedan brukar det hjälpa mig att intala mig att "Det här är bara en tillfällig svacka, jag kommer att komma ur det och må bättre igen" även om det inte känns så nu. Det finns folk som har det värre. Det kunde ha varit betydligt värre, vad det än är. Ta en joggingtur kan hjälpa, kanske titta på en rolig film.

2011-09-29 @ 23:02:20
Postat av: Cecilia

Jag brukar låta mig själv vara deppig, för jag vet att det går över. Krypa upp i soffan under en varm filt med en kopp te och kolla på nån mysig film eller tv-serie. Hur jobbigt det än är att vara deppig så blir det alltid lättare om man accepterar läget och låter sig själv vara låg ett tag. Man måste vara snäll mot sig själv! :-)

2011-09-30 @ 08:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0