Jag och Melissa

Dricker kanelkaffe och lyssnar på repeat på Melissa Horns album "innan jag kände dig". I kväll ska nämligen jag och två kompisar gå och lyssna på henne på Cirkus. Ser verkligen fram emot det!

Minns första gångerna jag hörde låtarna - det var på Maskrosbarn fd. kontor på kungsholmen för 2,5 år sen och varje gång låtarna spelades skrek jag och min fd. chef "Stäng av deppmusiken!". Senare ute på ett av maskrosbarns läger var den en av ungdomarna som skulle spela "långa nätter" på gitarr och sjunga. Och jag skulle upp på scen och liksom bara stötta och stå bredvid henne. Men av någon anledning blev det så att jag blev den som skulle sjunga. Tondöv och utan att kunna låten gjorde jag mitt bästa av dessa förnedrande minuter på avslutningskvällen. Sedan dess har hennes låtar spelats ungefär en miljard gånger hos mig. Hon är så begåvad och vacker. Och verkar lite så där mystisk...

Återkommer med en recension efteråt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0