Drömmar

Jag måste bara visa er vad som trillade in på Egoboostmailen. Det är en fantastisk känsla att det vi skriver faktiskt påverkar och berör på riktigt. Det är lätt att glömma det bland alla deadlines och korrekurläsningar.


"Min höst började inte bra, jag blev arbetslös, inget av det som jag planerat med flytt och jobb blev av och det slutade med att jag blev deprimerad och det kändes som om allt var emot mig. Jag köpte Egoboost och helt plötsligt fick mitt liv en vändning. Jag läste repotagen om höstpepp och "Planera din dröm höst", och jag bestämde mig för att göra det här till min bästa höst ever. Jag började en kvällskurs i dans, träffade nya härliga människor, sökte in till universitet till våren och har nyss fått en praktikplats. Jag började fokusera med på mig själv och mitt välmående, började med yoga, mindfulness och tränar fyra dagar i veckan, och jag kan nu säga att jag aldrig mått så bra som jag gör nu. Så TACK för inspiration till en helvändning i mitt liv."


När jag skrev "planera din drömhöst" var det något jag själv ville göra. Att fundera på vad man mår bra av och vilka förändringar som krävs för att ta en dit och sedan att AGERA. För att uppfylla en dröms krävs inte bara mod. Det krävs planering och viljestyrka.

Jag har själv uppfyllt drömmar som att våga satsa på journalistiken, att köpa en egen lägenhet, att skaffa mina katter, att volontärarbeta utomlands och att ha en egen krönika. Drömmar jag har kvar att förverkliga är bland annat att ta körkort, lära mig att surfa, bli passledare på gym och att skriva en bok. Jag tror att det som stoppar oss är våra egna rädslor att misslyckas. Lyckas vi ta oss förbi det hindret så kan vi gå hur långt som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0