Intensiva dagar!

Gårdagen spenderades på IKEA där vi (Yrsa, Hanna, ja och Josefin) sprang runt och letade inredning till kontoret. Nu börjar det bli RIKTIGT mysigt, innan var det lite mer byggarbetsplats-mys-feeling, sen fick vi en soffa för ett tag sen å nu börjar det likna ett hem. Ett hem jag vill flytta in i.

Vi har bara ett rum kvar där vi har tryckt in 500 000 kartonger och tidningar (SKRUBBEN KALLAR VI DET) och sedan är det toaletten som av någon outgrundlig anledning luktar starkt av urin. Jämt. Vi förstår inte riktigt varför och det passar inte in på vår fina, rosa tjejimage. Vi har försökt dölja urindoften med lavender-dofttvålar men inget fungerar. HUR SOM HELST.

Efter IKEA så åkte jag till skolan och stress-skrev ut mitt arbete och la i lärarens fack som vi är tvungna att göra (varför mejla när man kan åka två timmar fram och tillbaka och lägga det i facket liksom?) Sen hem och panik-duscha/göra i ordning mig och sen till KOH PANGANG för att fira med redaktionen första numrets säljsucce. Var Obeskrivligt trött å sliten.

MEN GUD VILKEN TREVLIG KVÄLL DET BLEV!! Trerätters, goda drinkar, tjejsnack, hitta på att Yrsa fyller år bara för att få sjunga ja må hon leva och få tomtebloss i glassen, och sen lite skumpa på Utecompaniet. Har haft sämre onsdagskvällar. Jag blir helt varm i  magen när jag tänker på vår lilla redaktion. Dreamteam helt enkelt.
Bilder från
Josefin, Bella å lilla mobilkameran.

(ps! Jag har börjat twittra, ceciliasalamon heter ja. Lägg till mig! Tror jag kan twitterbajsa en hel del om jag bara lägger manken till. Alltid kul med nya sociala medier att bli beroende av och som stjäl ens tid och liv!.. )


UTGÅNG MED REDAKTIONEN




OCH SVENSSON SVENSSON PÅ IKEA


tILLKÄMPADE TRÖTTA LEENDEN...


jag "botaniserar" bland hyllorna..

OCH IDAG TOLLARE: kaffepaus i gräset med klassen



Om EN vecka är jag färdigpluggad! Ni som inte vet så läser jag en reportageutbildning på Tollare folkhögskola och har pluggat på JMK (journalistik/media/kommunikation) innan. Har även läst lite andra kurser i 1,5 år. SÅ DET SKA BLI HIMLA SKÖNT ATT ÄNTLIGEN BLI KLAR!



Kommentarer
Postat av: Celicia

Du borde följa mig också på twitter :)



celiciahallin heter jag... vilken fantasi vi har ;)

2011-05-20 @ 18:00:52
URL: http://www.celiciahallin.wordpress.com
Postat av: CB

Ser att du vågade dig ut i nya byxorna, snyggt!

2011-05-20 @ 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0