Idag är en bra dag

Dag tre. Börjar bli varm i kläderna men fortfarande känns allt lite nytt och läskigt som det gör första veckan på ett nytt jobb. Hur länge kan jag ta kaffepaus? Hur grova skämt får man dra? Kan jag knäppa upp brallorna när dom är för tajta?
Tror aldrig att det går att komma ifrån den känslan. Men tur att vi har smekmånad på kontoret och alla är supergulliga hela tiden. Det gillar jag. Då jobbar man bättre. Juste den nya praktikanten har börjat, Hanna heter hon, och hon verkar vara hur skön som helst! Nu är vi alltså tre. Annie som stannar i 2 veckor och jag och Hanna som stannar minst 6 veckor.

Ska skriva en artikel om stress och magont. Själv får jag mest ont i huvudet och får svårt att sova och blir allmänt irriterad och känslig när jag är stressad. Men jag presterar alltid bäst under tidspress. Helst under pistolhot. Jag är en jävel på att svänga ihop en hemtenta sista natten med litervis kaffe och övertrötthet. Sån stress är OK. så länge man vet att den är övergående. Den farliga stressen är ju den där malande känslan i magen som inte försvinner och som kan hålla i sig i veckor. Känner ni igen er? Har ni några tips för att varva ner?

Har en sån jäkla kul idé som jag ska skriva om sen.. Om spel i relationer och sex. Alltså hur tjejer spelar "spelet". Det här är ju något som jag och mina kompisar pratar om HELA TIDEN, men som jag aldrig har läst om någonstans. Däremot finns det ju mycket teorier om det andra könet.. Vill sätta igång nu!

Idag blir en bra dag. Först ska jag skriva klart min artikel och sen vid sex ska jag möta upp min vän Terese för en liten aw. Först middag på Vapiano, sen en drink på Le Rouge och sen får vi se.. Hon har förresten en fin blogg www.tessharkul.blogg.se


Jag och Terese, min blonda andra halva


Ja och här sitter jag idag. Mysigt kontor i gamla stan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Jag känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. Man jobbar alltid bäst under en viss press, men det är alltid precis på gränsen att det blir för mycket. Jag pluggar och driver eget samtidigt, så det är lätt att det blir för mycket. Jag brukar varva ner genom att lyssna på en avslappningsskiva. En sådan där en person pratar "känn ditt inre lugn.. slappna av i alla muskler..". Helt fantastiskt! Det är alltid svårt att slappna av på egen hand, så det är perfekt när någon säger vad man ska göra! Låter lite flummigt, men man ska inte underskatta det innan man provat. Och mot magontan (som ofta kommer med på köpet)finns en receptfri medecin på apoteket som heter Omeprasol. Lugnar ner och tar bort den värsta smärtan faktiskt! Lycka till med artikeln och ha en fortsatt bra dag! Mvh Anna

2011-03-09 @ 14:36:01
Postat av: Anna

Absolut bästa för stress, anser jag är att man skriver ner vad man ska/måste göra. Blir inte bara en planering utan man får möjlighet att släppa alla måsten man har i huvudet och kan fokusera på det man gör just nu.

2011-03-09 @ 22:31:11
URL: http://www.accessoeramera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0