SJUTTON ÅR

Sitter på ett café och försöker jobba men lyckades pricka in tiden som skolan bredvid har lunch vilket betyder att stället har svämmat över av 500 sjuttonåriga skrikiga gymnasieelever. Typiskt mig. En annan grej som slår mig är hur snygga och vuxna alla ser ut. Jag undrar om personalen förstår att jag är vuxen eller om vi ser likadana ut. haha.

När jag var sjutton år hade jag min första kille och skolan var bara en plats jag var tvungen att vara på fast jag hellre ville vara hemma och hångla med honom. Jag tyckte att det var häftigt att åka på charter till Bulgarien. Jag gillade att äta rostade mackor framför Sunset Beach efter skolan. Bloggar existerade inte, facebook fanns inte, jag följde inte nyheterna och hade ingen koll på mode.

Idag känns det som att sjuttonåriga tjejer är mognare. De bryr sig om hälsa och träning, drömmer om att göra karriär och tjäna egna pengar, och är mer uppdaterade. De klär sig snyggt, dricker latte och åker på weekendresor till london. Jag tycker att det är skitbra MEN samtidigt kan jag inte låta bli att känna att det är lite sorgligt på samma gång. Att kraven är så höga. Att man ska vara VUXEN när man inte gått ut skolan. För hur jävla jobbigt det än är att vara tonåring så är det också en tid där allt är nytt, spännande och galet. Men gud vad glad jag är att det är över!  


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jo, precis så känner jag också. Och ja var nyss sjutton. Om jag fick chansen så skulle jag vilja göra om min ungdom.

2011-03-09 @ 13:03:10
URL: http://stylewillsaveus.blogg.se/
Postat av: Nea

Öh var glad att du inte är 17 år idag. Man ska helst vara som Blondinbella, ja kanske lite ironiskt att ta upp henne som exempel. Men liksom, hur många kan, eller vill vara som henne? Många vill säkert det (hon är ju framgångsrik) men samtidigt känns det så jobbigt då man inte är som alla andra normala, karriärsinriktade, vackra, sociala, überframgångsrika tjejer. Jag själv har tyvärr inte råd att åka en weekendresa till London. Man känner sig som en loser helt enkelt.

2011-03-09 @ 20:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0