Midsommarfirande

Firade midsommar i skärgården ute på min vän Carolines landställe. Har inte varit där ute sedan jag var 12 år så det gav en
massa minnen! Först passade jag på att fika och njuta av solen i Waxholm i två timmar innan färjan gick. Så fint! Sedan åkte vi ut till Sippsö där Carolines och hennes kille Jens alla kompisar redan var. Kände de flesta sedan innan, men det var några nya ansikten också vilket var kul. Sammanlagt var vi 13 personer som skulle sova över! Gick ner en liten stund till midsommardansen och killarna skulle så klart tävla i säckhoppning på liv och död. Sedan tog vi en promenad längst ön och några badade (inte jag!). Vi åt världens godaste midsommarlunch (tur att Jens är kock!) och drack hemgjord nubbe.

Blev ett nyktert firande för mig i år vill ja poängtera. Är inte den som vaknar upp på en toalett dagen efter med kräk i håret. Kan sakna "skita i allt känslan" från när man var tonåring ibland, men samtidigt är det skönt att slippa dagen-efter-ångesten. Dricker nästan aldrig mer än två glas vin när jag går ut. Pröva att ta en red bull istället och se hur det känns!

Mysigt firande och som tur var sken solen nästan hela tiden! Tog båten hem för ett par timmar sedan. Var bjuden på en väns födelsedagsfirande ikväll men jag hoppar det och stannar hemma i soffan. Ska plöja ett par filmer och sedan somna. 
Glad midsommar på er fina människor! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0