Lördagen (och allt måste ta slut)

Vaknade efter 11 timmars sömn i lördags och det var SÅ SKÖNT! Mötte upp min kompis Mårthen (känns som att jag inte har några andra kompisar eller?) och eftersom vi litade på SMHI:s sugiga väderprognos så beslutade vi oss för att gå på museum. Stockholms stadsmuseum blev det. Är en liten museumnörd som varit på alla museum 10 gånger, men det var första gången för Mårthen så fick agera guide. Dock var det 10001 grader varmt där inne (och ute?!) så vi gav upp efter nån timme och satte oss vid vattnet istället och chillade. Så. Skönt.

Sedan var det dags för mig att åka och jobba. Barnvakt. Sista gången, i alla fall innan sommaren, och eftersom jag har fått heltid nu, blir det nog svårt att fortsätta i höst =(. Gud vad konstigt det kändes att lägga tjejerna den här gången. Ville inte sluta krama dem. J. beträttade stolt att hon har börjat med top numera och A. anförtrodde att hon nu är kär i 5 stycken killar. Jag kommer inte vara en del av deras uppväxt mer och det känns sorgligt. Att ha varit barnflicka åt de här galna tjejerna i 1,5 år har varit otroligt roligt, lärorikt, skitjobbigt och fantastiskt på samma gång!



Tog med mina små tjejer på asiatisk buffé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0