Silikonbröst

En bekant till mig ska förstora brösten vilket ledde till funderingar kring kroppskomplex. När jag var tretton och de andra tjejerna i klassen fick bröst, så hade jag gjort vad som helst för att få vara en av dem. Jag drömde om att kunna ha vackra underkläder och att kunna få till en sexig urrigning. Jag hade till och med en plan för att få större bröst. Jag tänkte att om jag började simma så skulle brösten bli större (det hade jag läst i VeckoRevyn, alltså att simning gjorde bröstmusklerna större vilket kunde ge en illusion av att brösten var större.) Och jag drack en massa mjölk. Det hade jag också hört skulle hjälpa. Men brösten växte bara lite med åren och slutade med en liten A-kupa. Jag skämdes för mina bröst och jag hatade dem. Jag ville inte hångla med lampan tänd och jag har kört med allt från dubbla bh:ar till att lägga in strumpor under toppen.

När första pojkvännen kom vid 17 års ålder blev jag mer nöjd med min kropp. Jag märkte ju att han verkligen gillade mig precis som jag såg ut. Efter det ökade kroppssjälvförtroendet stadigt i kapp med att åren gick. Jag började använda klänningar och toppar utan BH och märkte att jag ändå kände mig fin och framför allt feminin. Att "sexigheten" inte satt i ett par bröst.

Jag har aldrig känt mig mer trygg i mig själv och i min kropp som jag gör idag. Jag vill se den jag älskar med, och inte gömma mig under ett täcke med lampan släckt. Utstrålning och självförtroende gör en person attraktiv. Det kan inte alla operationer i världen ordna.

Att skära i din kropp och stoppa in plast i dina bröst och tro att det kan få dig att känna dig tryggare och mer självsäker, är att bara justera ytan utan att förändra på ljupet. Du kommer hitta något nytt att hata hos dig själv. Något mer som du ska ändra på för att bli nöjd.

Lägg de 50.000 på att göra något som gör dig lycklig på riktigt istället.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vilket bra inlägg. För 15 år sedan blev jag utsatt för en gruppvåldtäkt, jag vill inget hellre än att förstora mina bröat, efter att jag och min kropp blivit förnedrade med mera. Men idag är jag glad att jag inte gjorde ngn operation- jag älskar min kropp, trots det jag har gått igenom.

2011-08-01 @ 11:59:53
URL: http://mathildaekdahl.se
Postat av: Mathilda

1,5 år sedan skall de vara

2011-08-01 @ 12:07:34
URL: http://mathildaekdahl.se
Postat av: Rebecca

Jättebra inlägg! Har själv känt mig lika osäker och gör fortfarande ibland. Men när jag läser inlägg som detta så känner jag hur fel det är att ens tänka på en operation.

2011-08-01 @ 12:15:23
URL: http://rebeccaottvall.devote.se
Postat av: Hanna

Bra inlägg, och väldigt sant! Jag gillar att ha små bröst, lätt utan behå, ser snyggt ut i typ ... allt faktiskt!

You go girl.

2011-08-01 @ 16:40:00
Postat av: Cissi svarar

Vad kul med all positiv respons! Jag blir så glad ska ni veta. Ni är bäst.

2011-08-01 @ 17:30:02
Postat av: julius

Små bröst utan bh sexigt, särskilt med tajt topp och vårtorna anas. Klart bättre än klyfta. Tråkigt att alla tjejer tror dom måste ha bh även dom med små fasta bröst. Stela vadderade kupor ser bara konstlat ut och kan inte vara skönt? Vad vet jag som kille, men hoppas fler gör som du och skippar vadd och silikon.

2011-08-04 @ 01:33:28
Postat av: Cissi svarar Julius

Kul med en kille som läser min blogg!



Grejen var väl inte att jag tänkte skriva ett inlägg om hur man blir som sexigast. Gillar stora, små, guppiga, mjuka och fasta tuttar! Spelar ingen roll tycker jag. En bra BH om man har stora bröst är ju skönt har jag förstått, men om man har små så fyller den inte samma funktion jag håller med - testa att våga köra utan!

2011-08-04 @ 14:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0