Nattkatt

Klockan närmar sig fem på morgonen och här sitter jag uppe och skriver.... Lyssnar på Norah Jones och har tänt ljus och droppat i bergamottolja och lägenheten doftar för en gångs skull gott. Nystädad till och med. Lugn och skön kväll. Har ett stort behov av att bara vara själv ibland. Känner mig lycklig. Det gäller att ta tillvara på den känslan och inte bara stressa på med nästa och nästa punkt i en evighetslång "att-göra-lista". Sista veckan på semestern. Vill bara göra det jag känner för, även om det innebär att ligga och kolla på serier i sängen en hel dag. Ska hålla mig borta från min kalender!

Ikväll kom jag och kusinen på att vi var hungriga, när klockan var halv elva.. Vi sprang ner till en restaurang i närheten och lyckades tjata till oss mat från kocken som höll på att stänga köket. Jag och Sanna bor bara 10 minuter från varandra nu, och är uppvuxna två gator från varandra. Det skiljer bara 5 månader i ålderskillnad på oss och vi har alltid haft en speciell syskon-relation. Hur mycket vi än bråkar (och det gör vi hela tiden) så är det skönt med någon som känner en utan och innan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0