Förortskebab!

Igår kväll var jag på supermysig middag hos min vän Carro i Solna. Sedan skulle vi till "sommar", men dessvärre hade resten av stockholms befolkning kommit på exakt samma plan samtidigt så det var en helt galen lång kö. Finns inget mer partydödande än att köa i en timme. Eftersom jag var lite småtrött av allt solande innan, så var jag (duktig/tråkig) och tog en taxi hem istället. Idag är det städ och packdag för mig! Om en halvtimme kommer en vän hit som ska vara kattvakt medan jag är i Gotland. Åker imorgon. Har lite smått panik för jag har glömt min lilla dator på kontoret i gamla stan (och hittar inte nyckeln) Sådan ångest på det. En sommar utan dator alltså? Ska försöka komma på något sätt så att jag ska kunna blogga ändå! Nu använder jag min stora, klumpiga fem år gamla som väger ton. Inte praktiskt att ta med till gotland alltså! Här kommer i alla fall en bild från i morse. Började dagen med att möta upp min granne Mårthen och hans kusin och äta kebabrulle! Världens bästa start på dagen, förutom att man mår illa efteråt och vill spy? På väggen på stället satt en artikel/ recension med rubriken "Godaste kebaben serveras i förorten". Tycker det är lite kul att villaområdet Enskede Gård räknas som "förorten." känns tufft i alla fall. Att vara en förortsguzz.




Kommentarer
Postat av: ek

alla mindre orter som ligger runtomkring storstäder kallas förorter. det har ingenting med klass, etnicitet eller om det är villor eller betonghus.

2011-07-05 @ 02:38:15
Postat av: Big Brother-Roddan

Ek! Du verkar inte ha alla träd i skogen. Sågar ner eken (i tusen bitar...) Skoja! (NOOOOT!)

2011-07-07 @ 02:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0