IM BACK! (igen)

Nu är jag tillbaka efter några månaders bloggtorka.
Å nu jävlar ska här bloggas!

Hoppas att jag inte kommer att göra er besvikna. Svårt det där med att vilja vara personlig men inte privat.
Svårt att veta hur mycket man ska skrapa på ytan, bakom härliga statusuppdateringar om "brödbak" och
"fredagsmys". Skriver hellre om söndagsångest och nojjor. Det är roligare helt enkelt!

Idag har varit en helt meningslös dag, inte ett dugg härlig. Hade kunnat skriva "sovmorgon, sååå skönt. Nu stor brunch, shopping och träning!" Men sanningen är denna (min blogg heter ju faktiskt cecilias bikt) : Jag är jättebakfull. Jag vaknade klockan 12 med huvudvärk och sedan dess har jag suttit med datorn i knät i min röda soffa och känt mig dålig som människa. Har ätit äcklig mat: qinoa med gröna bönor. (I ett försök att känna mig nyttig för att kompensera för gårdagen).  Lovat mig själv att inte röka eller dricka på en vecka. Bara nyttig mat och träning.
Jag är inte HELT säker på att det är ett löfte som kommer att hållas, men det får mig att må lite bättre i alla fall. Ta tillbaka kontrollen.

Men ni ehöver inte bli bekymrade för jag mår inte dåligt på riktigt. Inte som i "ångest-dåligt". Mer som i "fan jag borde duscha men jag orkar inte dåligt" Hade kul igår med min klass på Hellströms. Är ledig idag och en dag mer eller mindre i livet kanske inte spelar så stor roll. Kanske till och med ok att vara lite äcklig då och då? 
 
Nu ska jag rensa kattlådan för det luktar bajs i hela lägenheten. Det är däremot äckligt på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Celicia

varför inte dricka vatten efter varje klunk alkohol? :D slippa bakfyllan.. try it.

Säger nykteristen Celicia..

2011-03-12 @ 22:30:20
URL: http://www.celiciahallin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0