Det spökar hos mig

Har glömt att berätta en helt sjukt konstig grej som hände mig på natten.

Jag hade som vanligt ställt mitt alarm på 07.25 och la huvudet på kudden och somnade sött runt midnatt. Efter en stund som kändes alldeles för kort ringde alarmjäveln och klockan visar på 08.02. Fan jag har försovit mig! Tänkte jag, och slog på TV4 och nyhetsmorgon. Men där visades bara någon skum deckare. Slog över till SVT men inte heller där var någon morgonTV. Det var kolsvart utanför fönstret men på vintern är det ju lika jäkla mörkt på natten som på morgonen. En konstig känsla spreds i min kropp.. Jag tassade upp och satte på datorn och såg till min förvåning att datorklockan visade på 01.00.

Jag visste fortfarande inte riktigt om det var morgon eller natt, och jag skickade därför ett sms till en kompis: Är klockan ett på natten? -Ja det är den och därför sover jag! Blir det arga svaret.

Jag kryper tillbaka i sängen och vaknar sex timmar senare av att alarmet ringer igen. Och jag går till jobbet med en overklig känsla av att tiden inte finns på riktigt....


SPOOOOKY ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0