Zoombievirus på Egoboost

Under lunchen pratar ingen med varandra. Man ställer en fråga och får ett otydligt mummel till svar. Tjejerna sitter koncentrerat och pillar på sina mobiler. Då och då hörs en svordom eller ett jubel. Sedan tystnad igen.

Jag förstår att något har hänt.

Jag förstår att detta något har smugit sig in på redaktionen för att stanna.

När Josefin drar ut på lunchen för att fortsätta med detta "något" förstår jag att det är illa på allvar. Josefin som är så effektiv. Som kastar i sig maten framför datorn för att hinna korra ytterligare en text. Nu stirrar hon som förhäxad in i sin mobilskärm, omedveten om tid och rum.

Det som drabbat redaktionen är alfapet. På mobilen. Appen "Wordfeud". Jag inser att enda chansen att  få någon social acceptans var att joina klubben. Nu sitter vi alla fem alfapetnördar och bräcker varandra.



Kommentarer
Postat av: yrsa

OCH VEM VINNER DÅ?!?!?!??!?!?!?!?!?!?

2011-08-31 @ 16:13:06
URL: http://tacksomfan.se
Postat av: J

hahahahaahaha

2011-09-01 @ 09:55:32
URL: http://josefinknave.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0