Slödderkällaren R.I.P

Spontan kväll igår! Tog en fika med min kompis Carro efter jobbet och precis när vi skulle gå så fick jag ett sms av Gustav som satt med två kompisar på Malmen, så vi gick dit. Sedan lyckades jag tjata med Gustav till Söderkällaren också.

Lite besviken insåg jag att jag inte såg charmen i Söderkällarens slitna soffor, nerklottrade trasiga toaletter och inrökta kvava svettdoft längre. Jag menar - jag har så många tonårsminnen från det stället. Hände jämt där när det begav sig. Drack öl för 30 kronor och lyssnade på reggie. Men det är väl så. Man förändras. Man blir äldre. Mer bekväm. Har råd att köpa öl för 50 kronor. Får ett mer utvecklat luktsinne(!?)

Insåg att nostalgi ibland är bäst i minnet.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0