Singel VS. upptagen på krogen

Dricker kaffe och känner hur livet långsamt sköljer in i mig igen. Igår avskedsfirade jag Michaela som flyttar till Barcelona. Var på Lydmar hotell och sen på ett överfullt Soap bar. Klarar ju fan inget länge, fick åka hem klockan 2 medans tjejerna festade vidare. Ni vet den där känslan när man sitter på bussen och är så sjukt trött att det omöjligt går att hålla uppe ögonlocken, men i samma sekund som man blundar så pirrar det till i magen som om man satt i en karusell och man måste titta igen, för att det ska sluta snurra. Usch.

Tänkte lite på det här med att festa som singel och som ickesingel igår. Att jag alltid har tyckt att det funnits en spänning i att "inte veta hur kvällen ska sluta" som försvinner när man har kille.

Men igår insåg jag fördelarna att stå utanför köttmarknaden och se på istället för att vara mitt i den och köpslå:

1. Man får tid till att verkligen umgås med sina kompisar istället för att sitta och flippra med mobilen hela tiden i jakt på någon kille att sms:a.
2. Man blir inte lika provocerad av äckliga och korkade killar, utan bara glad att man hittat någon som är hundra gånger bättre.
3. Det är roligare och mer avslappnat att prata med killar eftersom det inte finns några förväntningar (från min sida.)
4. Man slipper raka benen och ha snygga trosor "i fall att.." .



Sofia, Michaela, jag och en oklar man.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0