När det inte riktigt blir som man tänkt sig...

Tisdag morgon och ingenting blir som jag vill. Jag sover över alarmet och vaknar först efter 45 minuter. Är så trött. Virrar runt och försöker packa träningskläder, äta frukost, mata katterna, sminka mig och klä på mig samtidigt. Hinner inte få i mig frukosten så jag packar ner yoghurt och en påse med musli i väskan och springer till bussen. Kommer alldeles försent till jobbet. När jag öppnar väskan upptäcker jag att yoghurten har läckt och att allt har runnit ut över dator, mobil och alla andra tusen saker jag har i den. Får ägna en halvtimme åt att torka, tvätta och skölja väska och innehåll. Allt luktar yoghurt, inklusive mig själv. Inte världens roligaste start på dagen. Men då gäller det att upprepa sinnesrobönen om och om för sig själv:

Gud ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden



Jag och mina småslavar Hanna och Yrsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0