Laga mat åt min man

Jag har verkligen inga kocktalanger. Jag blir stressad av recept och rädd för att göra fel och hatar matte så när man måste dela receptet på 2 eller 3 för att det inte ska bli för mycket mat, så blir det alltid något som går snett. Deciliter blandas ihop med liter och milliliter och allt vad det heter. Men jag älskar att kasta ihop lite saker på måfå, gärna i den klyschiga kombinationen ett glas vin och med musik i köket, och se vad det blir. Mat ska lagas med kärlek som det så fint heter. Så igår kände jag att det var dags att laga mat åt min man. Han blev väldigt glad och lovade mig (kanske inte helt befogat) att det var bland det godaste han ätit.



Rosmarinkyckling med fetaostsallad och med svenneförätten avocado och skagenröra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0