Jag skriver boken om mitt liv

För första gången på länge känner jag inte minsta söndagsångest hur mycket jag än känner efter. När det blir soligt lever alla upp och dagarna blir så mycket längre. Glass och kaffepaus på jobbet, fika på någon uteservering efteråt, kvällspromenad. Visst känns det som att man lever dubbelt så mycket på sommaren som på vintern? I dag har jag haft en mysig dag med fina vänner. Lunch i en park och sedan bio. Såg water for elephants. Den var över förväntan! Så klart lite sötsliskig hollywoodproduktion med snygga Ropert Pattinson, men den var spännande och vacker. Helt klart sevärd!

Just det. Gick aldrig på den där festen igår. Istället träffade jag en vän och spelade kort, pratade, lyssnade på nostalgimusik och drack (lite) vin till sex på morgonen.
I morgon är första dagen som anställd reporter eftersom min praktik är slut. Det känns så bra! Håller på att registrera enskild firma nu. Tanken är att arbeta med egoboost tre dagar i veckan och utöver det kunna ta andra uppdrag som frilans. I sommar kommer jag även att jobba på maskrosbarnlägret i 2 veckor. Bra att bryta av och göra något helt annat och få lite perspektiv. Just nu känns det avlägset men när jag kommer ut till vår gård och får krama om alla ungdomar å ledare så kommer det kännas som hemma. Hoppas även på att hinna göra någon längre resa till vintern. Skriva en bok samtidigt kanske? Det är ju just det här som det handlar om, att man kan göra vad man vill! Att man skapar sina egna möjligheter och sin egna framtid. Man skriver själv boken om sitt liv. Nu kommer jag vara en trött tjej imorgon om jag inte går och lägger mig snart... Svårt att somna när man sovit till klockan 14.00 idag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0