KOMPLEX

Ju mer jag tänker på det och skriver om det, ju mer arg blir jag över hur många timmar jag har slösat på att nojja mig över skitsaker med mitt utseende. Komplex sitter till 99 % i huvudet, det är jag övertygad om. En stolt person som tar för sig kan stråla även om magen inte bullar ut lite över jeansen, man har en finne eller håret är platt. När man tänker på en person är det ju personens personlighet man saknar, det som gör just den personen speciell. Man tänker ju inte på någons kläder eller hår eller fötter. Men jag halkar ändå ibland in i jag-är-ful-och-ingen-gillar-mig tänket när jag har en skitdag. Då är det lätt att hata allt med ens utseeende. Att tänka att "han skulle inte gilla mig om han visste hur jag såg ut osminkad" eller "tänk om jag såg ut som henne" eller "så fort jag har solat/blekt tänderna/bantat/shoppat nya kläder/klippt mig/börjat träna så kommer jag bli snygg. MEN DET ÄR JU BARA SKIT!! Min upptäckt är att jag är vacker varje gång jag mår bra. Kärlek och lycka gör dig vacker, inte smink och produkter för flera tusen.

Vill du hjälpa mig med min artikel? Skriv "så kom jag över mina komplex" till [email protected]
+ bild, ålder, sysselsättning. Över 18 år. DET SKULLE GÖRA MIG GLAAAD!

Nu fortsätta jobba!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0