Ex från förr

Jag lider av separationsångest. Jag hatar tanken på att någon man älskat, sovit med, garvat, och delat allt med bara ska försvinna ut ur ens liv. Det kanske är därför jag har en förmåga att nästan alltid på ett eller annat sätt forstätta umgås med mina ex. Och nu snackar vi inte som vänner. Vi snackar om att dricka öl och vara sentimental och kramas och sakna och prata minnen och sen gärna bråka lite när man kommer på att den andra fortfarande är en idiot.
En kompis sa till mig för ett tag sen: Cissi hur långt ner i slasken kan du igentligen rota? Det var efter att ja börjat hänga med en kille ja va ihop med när jag var 16 år. Han var inte speciellt snygg, smart eller rolig, men tja, varför inte tänkte jag. Vi hade ju i alla fall gamla minnnen att prata om. Jag kan inte ens säga hur länge jag och min förra kille var tillsammans. Mellan 1-2 år typ brukar jag säga. Det andra året gick ju bara ut på att bråka, göra slut och bli ihop igen.

Det är tanken på ALDRIG MER som skrämmer mig. När man är kär kan man knappt tänka sig att man någonsin kommer att vara glad igen utan den personen. Men om man aldrig tar en ordentlig paus från varandra så är det som att pilla bort en skorpa om och om igen - den läker aldrig.

Även om man vet att förhållandet inte kommer att fungera så är det gamla känslor kvar. Man känner sig trygg och älskad med den personen. Man har vant sig vid personens doft, man vet exakt hur man ska skeda på bästa sätt, man känner till varenda liten fläck på personens kropp och man har dessutom fått en bästa vän. Man har interna skämt, gemensamma vänner, minnen tillsammans och gillar personens familj. Det klart som fan att det är svårt att bara klippa helt.

Nu till den peppande insikten. Jag har äntligen lyckats bryta med mina ex, och vågat släppa in någon ny. Det är skitläskigt men det är ett nytt oskrivet blad. Inga gamla bråk och svartsjuka som ligger och pyser, inga tårar och ältande och analyserande av sms, inga fyllesamtal och ingen ångest. Bara en glad känsla i kroppen. Så nu tycker jag att det är dags att vårstäda ut alla ex och göra plats för något nytt, bättre och roligare!


Kommentarer
Postat av: Anonym

egentligen stavas med e gumman :)

2011-04-07 @ 11:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0