Vinden har vänt

Har verkligen varit dålig på att skriva på senaste tiden. Det har hänt så mycket, och dagarna fösvinner så fort! Har nu gått på Tollare folkhögskola i två veckor. Måste säga att jag älskar upplägget med folkhögskola och vill rekomendera det till alla som inte tycker att föreläsningar och att plöja i böcker är det bästa sättet att lära sig något på. Vi har långa skoldagar, där vi äter frukost och lunch tillsammans. Vi varvar lärarledda lektioner, med besök i tex. tingsrätten, utställningar, teater, politiska debatter, m.m. och arbetar även självständigt i skolan. Just nu skriver vi ett kriminalreportage och sedan ska vi fota och skriva till ett samhällsreportage. En dag i veckan har vi praktik på en tidning och jag har lyckats fixa en praktikplats på tidningen "må bra". Kommer att hjälpa dem med research och även skriva en hel del själv verkar det som. Jag är så otroligt glad över att efter år av förvirring och allmän livskris, äntligen hittat något som jag älskar att göra. Det är ganska mycket nu med tanke på att jag dessutom ska fortsätta som barnflicka åt min familj 2-3 kvällar i veckan, men jag vill inte sluta där! Jag älskar ju ungarna. Har kommit in i familjen och varit med på födelsedagar, uppvisningar, skolstarter, balett och kör.. Blivit mer än ett jobb. Sen är jag ju även kontakperson åt en jättehärlig kille, och jag ska börja i min nya teatergrupp på måndag. På det ska jag försöka hinna med nån form av engagemang i maskrsobarn, träning och egen tid. Måste dessutom läsa extra i skolan pga. att jag har gått ett år mindre än de andra. Fan nu blev jag stressad bara av att skriva detta.

Men jag är glad i alla fall. Hellre för mycket än för lite ( att vara arbetslös är verkligen inget jag vill tillbaka till ) och så länge man har kul under tiden så fixar man nog det mesta!

Sen är jag glad för en annan sak också. Men det kan jag nog inte dela med mig av .... Men ja.. fyfan vad bra det är. ♥

idag gjorde jag en galen grej. Jag svarade på en annons på blocket om en kattunge. Det är en underbar svart liten sak och jag har ju funderat på detta i ett helt år. Snart kanske jag har en liten inneboende.

Nu ska jag iväg och träna, plugga hemifrån och sen är det fredagsmys på kontoret med maskrosbarn. På kungsklippan. Kom dit och häng alla som har lust! Imorgon bär det av till Grinda med alla ledarna för en utvärderingshelg. Det ska bli roligt att träffa alla igen, alla ni som känner mig på ett speciellt sätt.

Ska försöka skriva lite oftare och kanske om lite roligare saker än hur min kalender ser ut just nu... Vad vill ni läsa om?
Puss


Kommentarer
Postat av: Celicia

Åh, låter helt underbart juu!



Åh, en misse. Kommit på namn? HAHA! Lovar typ Kissen, Missen eller något...



Jag vill läsa mer om dig, vad du har för dig om dagarna och så vidare. Jag läser i stort sätt inga bloggar.. och din är den jag kollar på när jag har tid när jag hemma på helgerna. Hihihi!



Pusss

2010-09-11 @ 13:05:53
URL: http://celiciahallin.webblogg.se/
Postat av: Ida

Cecilia=D!



Allt du skriver är så ärligt/intressant/roligt/glädjande/tänkvärt så bara skriv!



KRAM~¤~

2010-09-13 @ 00:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0