Magiskt

Hela dagen igår var verkligen skitkul och intensiv! Plockade upp kidsen kl 11. Jag å Björn hade vår fula minibuss ÄBBA (Älgbländarbilen) med oss å prackade in alla i den å körde iväg till MAX där vi köpte hamburgare till alla, sen iväg till Vandrarhemmet i Gamla stan och checka in, sen möta upp resten av gänget, plocka maskrosor i hinkar, leka apan i buren, åka till Berns, genrep, sminkning, kaosartad stämning. Klockan sju hade alla i pukbliken kommit och hittat sina platser vid borden. När Andreas gick in för att läsa sin dikt så höll jag andan. Och FAAN vad bra han gjorde det! Allt gick verkligen som det skulle och det var ju inte lite saker som kunde gått fel men ALLT blev perfekt! Kitty som rappade, Jessica som sjöng så jag fick gåshud, praktikanterna som pratade om lägret.. Adam tensta, Mia törnblom, Marc levengood, Sofia Ledarp. Jag är väldigt glad över mitt beslut att inte vara med på scen, för även om jag tycker man ska utmana sig själv så vet jag att det bara skulle generera mer ångest än wow-känsla, eftersom jag helt enkelt avskyr att prata inför folk. Det var skönt att bara kunna njuta av kvällen utan prestationsångest, men jag är grymt imponerad av de som trots sin nervositet gick upp där och levererade! 

Efter galan packade vi in alla ungdomar i ÄBBA, åkte till McDonalds å köpte mer hamburgare, och åkte till vandrarhemmet och hade myshög en stund innan jag åkte hem vid ett-tiden på natten... .
Björn hade kommit på någon bus-idé (typisk björn-humor) och fått alla ungdomarna att skicka snusk-sms till mig och skriva att dom var besvikna på att jag inte sov över där.. 

hur som helst. Kvällen var grym och kommer vara ett minne för livet! Här kommer några få bilder, tagna av min svåger Felix Reychman och av en av våra ungdomar Rebecca.


           

Jag och fina Aurora



Några av våra underbara deltagare och praktikanter på scen



Adam Tensta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0