Internationella kvinnodagen

godmorgon! Jag har faktiskt blivit jätteduktig på att gå upp klockan 8 på morgonen. Har blivit som en liten trött tant som går och lägger mig klockan 10 på kvällen så det kan ju ha något att göra med det. Hur som helst idag är en bra dag för idag ska vi till Södertälje på konserten som ja skrev om innan. Idag är ju intrenationella kvinnodagen. och då kan man ju skämta lite om att vi bara får en dag medans alla andra dagar är männens dagar. men jag tycker att man ska tänka lite extra idag på hur bra vi har det jämfört med många andra länder och framför allt på hur mycket bättre vi kan få det! Det är blod svett och tårar och det är bara att fortsätta kämpa. Inget som kommer gratis.

Igår var jag på utställningen "makt och mode" på nordiska museet. Kan faktiskt rekomendera den om man är det minsta intresserade av kläder, mode och politik. Det är spännande hur mycket våra kläder faktiskt säger om oss. Sen var jag med min kusin och hennes kompisar Johanna och Maja på ett litet mysigt wokställe på söder och sen tog vi ett glas på Nada. Jag och Johanna upptäckte att vi har jobbat på McDonalds på Sveavägen vid extakt samma tidpunkt när vi båda var 19 år Vi hatade samma skiftledare och var kära i samma kille. Stockholm är litet. 




 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0