ATT GÖRA ATT GÖRA ATT GÖRA ATT GÖRA

Idag har jag hunnit checka av en hel att - göra - lista. På en halvtimme. Det är galet hur mycket tid som går åt, åt att ha ångest över saker man borde göra, när den faktiska anstängningen ofta är väldigt liten. Känner ni igen er i det? Man har en tenta. Man vet att man måste plugga och att det inte går att komma undan. Man gör ALLT man kan för att skjuta upp detta och man gnäller för ALLA man pratar med om hur otroligt stressad man är och hur mycket man har att göra. Man städar lägenheten (för att kunna få arbetsro) Man äter massa mat (för att få energi) och man ringer sina klasskamratare (för att få insperation) Man kanske även vilar lite (för att bli pigg) och sen tar man en promenad (det är viktigt med frisk luft) och sen har klockan helt plötsligt blivit sex på kvällen och det har blivit mörkt utanför fönstret och man tvingar sig själv att slå upp datorn. Men först måste man ju kolla sin mail, och lite lite facebook, läsa lite lite bloggar och just det, är inte avloppet jävligt skitigt? Och så där håller det på tills man sitter där 5 minuter innan deadline och panikskriver och förbannar sig själv för att man alltid skjuter upp allt till sista sekunden och man vet hur BRA arbetet hade kunnat bli om man bara haft mer TID på sig!

Men nu var jag i alla fall duktig och gjorde nästan hela min ångest- göra -lista på en halvtimme. Tecknade hemförsäkring, Ringde om en utbildning jag vill gå, och ringde 4 st jobbsamtal ! Nu har jag bara 2 grejer kvar. Kaaanske borde dammsuga ?


Kommentarer
Postat av: Celicia

gooo Cissi. Jag har ångest en massa jag BORDE göra men också inte ORKAR. Lite lat är man väl :) hahaha!



PUSSEN!

2010-06-09 @ 14:24:32
URL: http://celiciahallin.blogg.se/
Postat av: kittykatten

Jag hoppas du fick kortet, eheh, tror jag glömde skriva avsändare, men det var från mig :)

2010-06-10 @ 18:27:36
URL: http://fuckingdramaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0