Lycka går inte att köpa för pengar

Idag är sista dagen här i Ösel. Vi har varit på stranden hela dagen och nu ska jag snart på ansiktsbehandling. Lite lyxigt. Men samtidigt inser jag hur lite sådant igentligen betyder. Visst det är kul att köpa fina saker och det är härligt med god mat och att bli påpassad och att bo fint. Men den lyckligaste tiden i mitt liv var i Israel, på en sunkig kibbutz där jag delade säng med en tjej och vi inte hade några möbler alls och där vi slet i köket sex dagar i veckan och vi åt bränt ris och inlagda grönsaker varje dag. Lyx betyder INGENTING så länge du inte är lycklig och känner dig trygg och älskad. Ville bara säga det, för jag kan bli så jävla trött på alla bloggar som skriver om shopping och slösande som att det skulle vara det viktigaste i livet. Jag har det riktigt, riktigt bra här, men jag saknar mina kompisar och jag saknar någon att somna bredvid. Då hjälper inga dyra behandlingar i världen...

Här är några fina bilder från veckan. Imorgon åker vi till Tallin. Vi ska på teater på kvällen och sen sova en natt på hotell, för att sedan ta färjan tillbaka på onsdag. Hoppas ni alla har det bra i värmen. kram





Kommentarer
Postat av: Caroline

Fast bara för att du får ansiktsbehandlingar och massage behöver ju inte det betyda att det handlar om lyx och slösande i materiell form, ni ser ju onekligen ut att ha det rätt bra som familj? Och det finns väl värde i det precis som att träffa vänner och ha en kille att somna bredvid? Det blir ju lite skevt om allt unnande ska förkastas, bara man uppskattar det och inte tar det för givet så ska man väl kunna vara lycklig för det precis lika gärna som genom att leva på en kibbutz. Det blir väl inte mer slösaktigt och "smutsigare" för att det i allmänhet kopplas till lyx och rikedom, om man i slutändan mår bra under sin massage eller vad det nu är..

2010-07-13 @ 16:55:36
Postat av: Anonym

Du har helt rätt Caroline. Så klart det kan vara underbart att unna sig lyx då och då om det får en att må bra och njuta. vad jag menar är att det som verkligen betyder något i livet så klart är andra saker som kärlek och trygghet, och att just i israel kände jag mig fri och lycklig TROTS att det var skitigt. Tror det är lätt att försöka fylla ett hål med materiella grejer när det inte är det som saknas....

2010-07-16 @ 11:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0