Jag vill aldrig att det ska ta slut...

Håller ni med om att den här sommaren är väldigt speciell? Jag kan inte minnas någon gång som det har varit så här varmt under så lång tid. Det är som ett "förlåt för den extremt kalla vintern med inställda tåg och snö ända in i spril och där man ständigt kände sig blöt ful och deprimerad", Men tack för det, gud eller klimatförändringen eller vem man nu ska tacka.

Idag har jag ätit en sen frukost efter 10 timmars sömn och ska snart iväg till vårt landställe på värmdö. Igår var jag ute på min kompis pojkväns bästa kompis landställe i Waxholm. Det var så jävla härligt. Lite som en pripps-blå reklam. Eller kanske som den där "grumme- tvättsåpa reklamen"...  Vi grillade, badade, solade och drack rosé. Jag vill lägga upp fina bilder men Carro glömde sin kamera där och jag orkar aldrig ta med min. Istället bjuder jag på en bild från förra veckan när Ullis var i Sthlm och vi hade picknick i kungsträdgården. Det var också en fin dag som jag kommer att minnas.

Föressten ska jag köpa en systemkamera till i höst. Behöver det i min utbildning. Känner mig helt lost på det området. Vill ha en bra, liten och smidig och lättanvänd - och inte alltför dyr. Några tips ?

Imorgon åker jag och Lina på kryssning. Vi känner oss så gamla och tråkiga nu för tiden så vi tyckte att det var dags för lite hederligt svineri. Vi får se om vi lyckas med det målet. Jag är inte helt övertygad, men ska göra mitt bästa.


Kommentarer
Postat av: Svågern

En "bra, liten och smidig och lättanvänd" kamera är en kompaktkamera.



En systemkamera har andra fördelar, och en som påstår sig ha just de där fördelarna är VARKEN en systemera eller en kompaktkamera. Då får du en som är för stor för att vara smidig, men inte bra nog för att vara en vettig systemkamera. Nackdelarna med från både system- och kompaktkameror.



Jag rekommenderar en Canon EOS 550D (eller motsvarande äldre modell begagnad). Mest kamera för pengarna med god marginal, och gott och väl bra nog för det du ska ha den till.



Nikons motsvarigheter är precis lika bra, men då kan du inte låna prylar av mig.

2010-07-22 @ 14:24:58
URL: http://jantefrizon.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag har en Nikon-kamera (D40) som knappt är använd, dock ändå begagnad - gissar att du har mer nytta av den än vad jag har om du skulle vara intresserad.

2010-07-25 @ 22:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0