"Livet är det som pågår medan du gör upp planer för framtiden"

... är ett hemskt citat. Ibland känns det som att det är precis så. Jag tänker i alla fall hela tiden att "så fort jag har tjäntat ihop tillräckligt med pengar då ska jag iväg på en resa runt jorden..." Eller "Sen när jag har klippt mig, köpt en snygg jacka, fixat naglarna,solat och blekt tänderna så kommer jag bli tillräckligt snygg. Eller "Sen när jag har städat min lägenhet, organiserat min garderob och fixat gardiner så kommer jag kunna mysa runt och tända doftljus och verkligen börja trivas här". Eller "Så fort jag får lite rutin i livet så ska jag börja gå upp tidigt och äta nyttiga frukostar och gå på långpromenader."

Vad är grejen med alla de tankarna? Som att livet är på paus och att man bara väntar på rätt tillfälle att trycka på play-knappen. Är det bara jag som tänker så här och hur gör man för att bryta det och börja ta vara på livet precis som det är, fast det inte är "perfekt" ?

Kommentarer
Postat av: Mia körsner

Hoppas det är bra med dig cissi, jag älskar att läsa din blogg, du skriver intressanta saker. speciellt idag =)

Vi ses snart vännen kram Mia

2010-01-17 @ 20:49:06
Postat av: Cecilia

Hej Mia, tack!! Ja vi ses snart. när kommer du till stockholm ? KRAM

2010-01-17 @ 20:59:51
Postat av: carro

Klockrent det du skriver här Cicci, känner igen mig precis, speciellt i det där att så fort jag får ordning på mina rutiner eller börjar träna så blir allt bra. Har inte tänkt på det förut men nu fick jag en liten ahaupplevelse. Älskar citatet ovan tänker på den dagligen nu. Vi måste se till att ses när jag kommer tillbaka till sthlm. vi ses kram kram

2010-01-26 @ 16:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0