Lägesuppdatering

Jag känner att eftersom jag inte skrivit på så länge så tänkte jag bara göra en snabb lägesuppdatering. Eller statusuppdatering kanske det heter för oss i facebookgenerationen. Hur som helst. Jag är nästan arbetslös. Vet inte riktigt hur det gick till men om någon vill ge mig ett (intressant och roligt jobb med hög lön) eller kanske bara ett jobb vilket som så är ni hjärligt välkomna. Jag beslutade mig för att "ta en paus" från skolan, tjäna lite pengar, kanske resa någonstan, jobba med maskrosbarn och fundera på vad jag vill bli. Hade ett jobb till 90 % men nu verkar det inte som det längre. Men jag litar på att det löser sig för det brukar det göra. Annars har jag min sista dag i skolan imorgon med opponering för min b-uppsats.
Har kommit på att jag kanske vill bli förskolelärare. Det är roligt för när jag säger det till folk så säger alla: - Ja så klart du ska, det är ju precis DU. 

Har alltid känt prestationskrav på att "bli något viktigt". Att läsa något som kan imponera folk och drömt om att få jobba på ett snyggt kontor och få ha pumps på mig varje dag. Men ärligt talat så är det ju inte sån jag är. Jag vill hänga med barn och ungdomar. Vara på läger och jag vill läsa sagor med en varm liten klump i knäet. Jag gillar inte vuxna.

Nu är klockan tolv och det känns som att det är dags att "fånga dagen" eller i alla fall resa sig upp från soffan och ta hand om kattbajslådan. Ska till mitt spännade extrajobb på bibblan. Det är faktiskt himla intressant att sortera tidningar efter datum och ställa in böcker i hyllorna i bokstavsordning. Puss på er.


Kommentarer
Postat av: Största storasystern

Så klart du ska bli förskolärare. Läsa en riktig utbildning på universitetet och kunna skryta med dina kunskaper i pedagogik. Ta hand om barn första åren i deras liv, bland de viktigaste man kan göra!



Pumpsen känns visserligen lite fel på förskolan, men du kan ha dem på dig när du går dit i alla fall. Och som förskolärare är du "chef" på din avdelning så ibland ingår det administrativa uppgifter, och då kan du använda pumpsen.

2010-01-14 @ 12:34:16
Postat av: Caroline

Bli lärare istället!! Det skulle jag vilja bli, lågstadiet eller högstadiet! I ett annat liv kanske..

2010-01-17 @ 15:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0