Uppmuntrande och stöttande mödrar

Följande konversation utspelade sig idag när jag ringde mamma på bussen för att berätta att jag inte längre är arbetslös.
M = mamma   C = Cissi

C - Hej mamma. Jag har fått ett nytt jobb!
M - jahaaa... vadå för nåt?
C - Butikssäljare. Jag ska typ sälja teknik. Larm och övervakningssystem.
M - Måste man inte kunna förklara för kunderna vad man säljer då? Du kan ju inget om det.
C - Vadå, jag får väl lära mig.
M - Var ligger det då?
C - Karlavägen
M - Nej men usch vad långt bort. Det låter jobbigt.
M - Kommer du att få något betalt då?
C - ja, runt 110 i timmen.
M - .......
C - Ja och sen kan jag få börja jobba på restaurangen på Ballbreaker igen! Dom ringde igår.
M - Ska du bära ut mat då?
C - Mmm.. servitris.
M - ......
M- jaha. Något annat jobb på gång?



Kommentarer
Postat av: carolin e

Tycker du har fått två par riktigt fina jobb FCicci, lycka till!!:)

2010-02-17 @ 16:37:44
Postat av: Caroline

Haha "får du några pengar då?"...

2010-02-17 @ 18:01:24
Postat av: Celicia

Med tanke på hur det gick med din kamera Cissi så är jag sjukt tveksam. Men ingenting är omöjligt :)



PYSSSSSSSSSS!

2010-02-18 @ 04:16:25
URL: http://celiciahallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0