Meningen med vintern


Okej nu har jag på ett väldigt vetenskapligt sätt tagit reda på varför vintern finns överhuvudtaget när ingen tycker om den. Detta kom jag fram till:

  • Vintern finns till för att vi ska vara tacksamma och glada när våren och solen kommer.
  • Vintern finns till för att väga upp att Sverige är ett så jävla bra och rikt och jämställt land utan krig. Därför måste det vara mörkt och kallt i 8 månader.
  • Vintern finns till för att vi ska föröka oss. Utan vintern hade inte alla svenskar åkt på charter och pippat och då hade befolkningen dött ut.
  • Vintern finns till för att främja det naturliga urvalet. Det är ett slags prövotid för att ta fram de starkaste och mentalt mest uthålliga invånarna. Ett naturligt sätt att sålla ut mesarna som tar livet av sig i
     vinterdepression.

     

     








Kommentarer
Postat av: Största storasystern

Jag gillar vintern och vill ha den!

2010-02-11 @ 20:41:44
Postat av: Caroline

Jag håller med Becca!

2010-02-11 @ 20:46:25
Postat av: Svågern

Vem kallar du mes bara för att man blir en smula suicidal framåt februari?

Och räcker det inte med över 30 vintrar för att man ska fatta budskapet? Jag ÄR tacksam, men snart slutar jag fan vara det om jag måste stå ut med fler vintrar.



Becka är ute och cyklar och i uppenbart behov av vård för sina innovativa verklighetsuppfattning!

2010-02-12 @ 08:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0