Matlagningslektion nr 1

Hur man lyckas rädda en upfuckad maträtt:

Jag är rätt bra på att kasta ihop lite ingridienser som jag har hemma och göra något gott av det, om jag får säga det själv. Jag använder aldrig recept utan går på känsla. Denna gång lyckades jag dessvärre fucka upp min mat rätt ordentligt.

Den oätligt äckliga maträtten bestod av:
1. Pasta
2. En burk tonfisk
3. Keso
4. Smör
5. För mycket salt
6. hackad tomat

För att skölja bort saltet sköljde jag pastan i (kallt) vatten. Allt slutade med att maten var iskall, geggig och luktade rutten fisk.

För att rädda maten gjorde jag följande justeringar:
1. Petade ut pastan och tomaterna i en stekpanna
2. Hällde på rödlök och en vitlök (för att få bort lukten & döda tonfisken)
3. Tog på olivolja, örtsalt och peppar
4. Wokade ihop allt!

Så nu har jag en ätlig lunch igen. Snyggt jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0