Min bästa verklighetsflykt

God morgon fina vänner!
Igår hyrde jag en film som var så dålig så att jag ville lägga mig ner och gråta. Its complicated hette den och har Maryl streep i huvudrollen. Den hade lyckats pricka in alla film-hollywood-klyschor som finns på två timmar, vilket iofs är ganska imponerande. Det var mysiga familjen med kramhögar och plastiga leenden på morgonen. Det var härligt-och-fnittrigt-bakande-med-mjöl-som-yr omkring, och handligen (och slutet) framgick redan efter tre minuter in i filmen. Så nu tänkte jag ge er mina bästa filmer. Någonsin. Varsågoda att dissa eller hissa dem.  

Kategorin hulkande snorgråt

The notebook
ps I love you
Döda poeters sälllskap
Green Mile
Pay it forward

Bara allmänt bra  

juno
Far from heaven
guds stad
american beauty
boys dont cry
Gilbert Grape (Johhny Depp och Leonardo dicapio tidigt 90-tal)

Kategorin smörig hollywoodproduktion (fast bra ändå)

Australia
Capten Corelellis Mandolin
The holiday

Smarta filmer

Gökboet
Clockwork orange
The butterfly effect
Shutter Island

Roliga filmer/oseriösa/tjejfilmer

Liar liar, the truman show och Bruce almighty (om man gillar Jim Carriey)
Cry baby
10 orsaker att hata dig
Hur man blir av med en kille på 10 dagar
The break-up

Snygga filmer

Vicky Cristina Barcelona (helt underbar film om kärlek)
Studio 54
revolutionary road (50-tal, vacker och sorlig kärleksfilm med leonardo Dicaprio & Kate Winslet)

Vackra klänningar & engelsk landsbygd

The duchess
Stolthet och fördom


/Ha det så mysigt! KRAM

Kommentarer
Postat av: Ida

Perfekt! Nu när jag har skärpt till mig vad det gäller att hålla mig vaken under en film ska jag dra igenom de mesta i din lista=)

2010-08-26 @ 22:41:36
Postat av: Cissi

Åh vad gullig du är Ida ! Får berätta vilken du tyckte bäst om sen då !

2010-08-27 @ 12:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0