Jag har förvandlats till en tant

Sakta med säkert har jag förvandlats från en tuggummituggande fjortis till en arg och rädd liten tant. Jag vet inte när förvandlingsprocessen började, jag kan bara konstatera fakta. Jag har blivit en tant.

Jag läser noga igenom kvittot från ICA för att se så att kassörskan har slagit in allt korrekt och sparar sedan kvittot. Jag knögglar alltså inte ihop det i fickan utan jag viker det på mitten och lägger in det i plånboken.

Jag är hellre varm är snygg. På med täckjackan, långkalsonger, vantar och mössa. Jag ryser när jag ser tjejer som springer runt i bara strumpbyxor mitt i vintern. Hellre för varm än för kall och vad var det nu för ordspråk som min pappa alltid använde. Jo juste det. Det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder!

Jag tycker att det är läskigt att åka tunnelbana. Jag tittar misstänksamt på människorna i vagnen, tycker det är obehgligt att åka i tunnlar och får hjärtklappning av stressen vid T-centralen.

Jag har slutat dricka kaffe på kvällen. Tänk om man inte kan somna sedan?

Jag smygtittar på mina grannat genom titthålet i min dörr.

Jag blir irriterad på mina grannar när dom har fest och beklagar mig på att dom slänger fimpar i rabatten och spelar för hög musik.

Jag får ont i huvudet av ett glas vin och tycker att en kopp te är godare.

Jag förfäras över att alla flickor har så korta kjolar och höga skor. Själv känner jag mig utmanande när jag har lite rött läppstift.

Jag har blivit flygrädd och väljer hellre att semestra i Sverige än att åka till London.

Jag äter minst 3 olika vitamintabletter om dagen (för att hålla mig pigg )

Jag har glömt bort "hur man dansar nu för tiden".

Jag tycker att det är för tröttsamt med one night stand. Man vill ju ha sina öronproppar, tandborste och 8 timmars sömn.

Jag använder bara bekväma bomullstrosor i skönt material, modell tant.

Jag har använt frasen "vart går man ut nu för tiden?" minst en gång den senaste månaden.







Kommentarer
Postat av: Ida

Bra att du bloggar igen Cecilia=D!



5 orsaker till varför det är bra:

1. Jag tycker det är roligt att veta vad som händer i mina vänners liv, då jag inte träffar många av dem särskilt ofta.

2. DU är en mänsklig, rolig, modig, intressant och fin person som utvecklas och är generös att dela med av dig själv!

3. DU påminner mig och många andra om att ta vara på livet och verkligen leva!

4. DU sätter ord på vardagens nöjen, dråpligheter och allvar som jag och många andra kan läsa för att bearbeta vår egen vardag!

5. DU sprider vetskap om Maskrosbarn!



Snart 3 år sedan vi träffades för första gången - du, jag och Klas... Vilken sommar och vilka minnen - sol, värme, dining hall, cake house, drama och en hejdundrande massa skoj=D!



Vi syns någon gång...



KRAM~¤~

2010-04-24 @ 08:00:02
Postat av: Ida

En sak till: NEJ, DU ÄR INGEN TANT!!!!!

2010-04-24 @ 08:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0