Fantasier

Invigde våren på min balkong igår

Eller nja... jag höll på att frysa ihjäl i dubbla filtar men jag satt i alla fall ute på den där jävla balkongen med en cigg och ett glas vin som jag har fantiserat om att kunna göra i flera år. Hade fixat hela dagen med balkongen. lagt ut trägolv, ställt fram ett bord och två stolar, hängt upp ljuslyktor och ställt ut blommor. 

Haha. Är det inte konstigt ? Att man har massa illusioner om hur olika saker ska vara och som i princip aldrig känns så där bra när de väl inträffar.

Här är en lista på saker som jag fantiserar om:

1. Att promenera på Djurgården med en fantastisk pojkvän, hand i hand.
2. Att gå på IKEA med sin fantastiska pojkvän och kolla på grejer till sin första gemensamma lägenhet.
3. Bröllopet med min fantastiska man. Klänningen, detaljerarna, smekmånaden. Ni vet.
4. Att få ha på sig pumps och en liten kontorsdress och få klappra runt på ett tjusigt kontor.
5. Hur fint jag kommer att bo när jag blir rik och vuxen.
6. Hur jag ska berätta för mina tonårsdöttrar "hur det var på min tid".. Och att jag kommer att bli världens coolaste mamma.
7. Hur jag skulle göra om jag kom på (min fantastiska fantasipojkvän) med att ha varit otrogen.
8. Vart i världen jag skulle resa om jag hade pengar. Vad resan, boendet och maten skulle kosta. och hur jävla skönt det skulle vara.
9. Att jag stöter ihop med mitt ex när jag a) är med min nya fantastiska pojkvän eller b) är otroligt jävla skitsnygg
10. Olika maträtter jag skulle vilja laga när jag har stor middag hemma/vill göra intryck på min nya fantastiska pojkvän/dejt
11. Att ha grillkvällar med sina kompisar och hur HÄRLIGT det kommer vara
12. Att jag ska gå runt hela sommaren och vara lugn och harmonisk och dricka kaffe och vara allmänt snygg, lycklig och avslappnad ute på vår gård.
13. Hur pigg och glad jag kommer att bli SEN när jag blir en sådan där hurtig tjej som tränar och tar härliga morgonpromenader. Att jag vaknar och äter en stor HÄRLIG frukost i min härliga frottémorgonrock.
14. Hur fin min lägenhet blir när jag har målat om den, satt upp en himmelssäng, städat och renoverat badrummet. Hur allt kommer vara så där HÄRLIGT och man bara vill sitta uppkrupen i någon fotölj och läsa någon bok och dricka något jävla te.

Detta är saker jag fantiserar om....

Vad fantiserar ni om ?



Kommentarer
Postat av: Ida

Att vara en enastående, akrobatisk och artistisk cirkusprinsessa och dansare på alla stora världsscener... OS-guld och VM-guld i maraton... Möjlighet att bara äta ekologiskt och rena produkter... Resa land och rike... Flerkombination av olika utbildningar utan studielån... Detta är de främsta saker jag fantiserar om=D

2010-04-25 @ 18:24:52
Postat av: Michaela

Att vara på semester med världens mest fantastiska pojkvän och bara ha det sådär äckligt bra. Bara äta gott, bada bubbelpool, ha sex överallt och dricka champagne.

2010-05-05 @ 19:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0