Regnig torsdagsnatt

Har haft en riktigt bra dag i dag! Imorse hade jag ett seminarium mellan 09-11 som gick bra, Sen jobbade jag en stund i biblioteket, som ju är mitt nya extrajobb. Efter det gick jag och Theres och Thomas från min klass till fältöversten och shoppade lite (igen). Köpte en svart klänning, en grå myskofta och en parfym-Beckham signature.

Sen åkte jag hem till min syster och hennes man och åt middag där och läste "Barbapappa" för min systerson Laban. Det är underbart att träffa dem, men efter ett par timmar med två bebisar som slåss och två katter och utspillt kaffe, och leksaker på golvet, och kissbyxor och JAG KAN SJÄÄÄÄÄÄLV!! Så är det ganska skönt att komma hem. Här ska inte bli några bebisar på väääldigt länge kan jag ju säga.

Imorgon ska jag på en 50-tals klubb på debaser, slussen, med min kusin. Med liveband, bugg och utklädnad. Var där förra året och det var så jäkla kul! Vad ska man ha på sig ? Några tips? Förra året körde jag skolflicka med hög tofs med rosett, blommig kjol med hög midja och söta sandaler med nedrullade strumpor, röda läppar och eyeliner. Nu tänker jag lite mer pinuppa. Haha.

Förresten. Mina nya älsklingstövlar. upptäckte just att dom gör skitont att gå i. Hejdå 1300 kr.


En sak till jag tänkte på. Är det höst eller sensommar? Hur fan ska man klä sig? Först svettas man och sen ösregnar det. Flipflop eller stövlar? Linne eller skinnjacka? Uteservering eller filmkväll? Varför känns det alltid som att hösten är fylld med förväntningar, när vi alla vet att det är 8 månaders helvete och förfrusna fingrar som väntar? Det är vad jag undrar.


Underbara Theres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0