Min hatkärlek till Stureplan

Ska man bli orolig om ens älsklingsradiostation har som slogan: FAVORIT - MUSIK FÖR VUXNA ÖRON och man kommer på sig själv med att sjunga med till Orup?

Måste bara berätta lite om gårdagens äventyr! Var med min kusin Sanna på H&Ms invigning för sitt "HM-Home showroom" som kommer bli lite IKEA inspirerat och billigt och sälja snygga inredningssaker. Tycker det är en jättekul idé! Det bästa var att alla fick välja ut något från butiken med sig hem. Jag valde otroligt fina rosarandiga sängkläder. Efter att ha gamat på snittarna och champagnen gick vi vidare till Gants 60 årsjubileum och fortsatte med vårt gratisfestande. Tyvärr var allt vitt vin slut så vi drack rött som jag aldrig lärt mig att dricka och sen spilldra Sanna ner min nya skjorta. Slutade på kåken där Sanna raggade och jag satt och hade en krystad konversation med raggets 40-åriga kompis som berättade hur mycket han saknade sina barn.

Tycker det är kul att ha en cool kusin ibland som blir bjuden på saker som inte jag blir. Tycker det är kul att äta snittar och få goodibags och jag tycker att det är faschinerande att se hur ytlig och viktig den världen är för många. Jag känner en hat-kärlek till den världen där jag ibland passar in och ibland känner mig som "tillbaka till förorten". Jag hoppas att jag aldrig kommer sluta tycka det är kul att sjunga kareoke på finlandsfärjan och dricka öl på Söderkällaren.

Nu ska jag faktiskt iväg så jag vet inte varför jag sitter och skriver. Ska iväg ända ut till Danderyd och jag är så otroligt opepp på att gå ut i höstregnet och åka en timme. . . . Jag är världens lataste just nu.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Kul att du sammanfattar snittar, goodiebags och andra "coola" saker till Stureplan..

2009-09-25 @ 22:24:14
Postat av: Anonym

ja vad ska jag sammanfatta det med då? Vänersborg?

2009-09-26 @ 18:17:17
Postat av: Caroline

Haha nej, men H&Ms invigning och andra event har ju inte något som helst med Stureplan att göra..

2009-09-27 @ 12:19:19
Postat av: Anonym

okej det låg kanske på drottninggatan men konceptet är ju detsamma. lite som det vi pratade om när vi var på F12. hur folk kämpar för att komma innanför detdär repet så att de kan få sätta sig i trappan fast det inte är så jäkla kul i den där trappan när man tänker efter. Om alla hade kunnat sitta där hade det inte varit något speciellt. då hade man lika gärna kunnat sitta i trappan på plattan och dricka öl. och det vill man ju inte.

2009-09-27 @ 23:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0