Gott nytt år mina älsklingar !

Nu har jag krypit upp i min säng med datorn i knät och en kopp te. Ska kolla på lägenheter på www.hemnet.se för på söndag ska jag och föräldrarna på visning! PLÖTSLIGT HÄNDER DET.

När jag flyttade hem från vänersborg för ett år sedan intalade jag mig att det bara var tillfälligt och att jag snart skulle hitta något eget (eller en perfekt pojkvän med en stor lägenhet i stan).. Efter att ha genomsökt blocket, olika andrahands-alternativ, stått i bostadskön i tre år, skrivit in mig i studentbostadskön och gått på visningar på korttidslägenheter, utan dusch och med mögliga väggar (som jag tackade ja till men inte fick) insåg jag att det var svårare än jag trodde.

Men nu äntligen har mina föräldrar tröttnat på mig och har gått med på att hjälpa mig att köpa något. Jag längtar verkligen efter att få gå runt på WILLYS och LIDL och storhandla. Köpa ELDORADO produkter (dom är billigast!) och fylla kylen med mat som bara jag gillar. Hänga upp vackra glaslyktor från INDISKA, tända levande ljus och smygröka på min egna balkong insvept i en filt.
Och bara vara med mig själv.

Okej ni är säkert otroligt nyfikna på vad jag har gjort idag. Det ska jag berätta. Först vaknade jag upp på ett väldigt trevligt ställe som inte var hemma hos mig (det ni) sen åt jag frukost på ett pansionärscafé, sen åkte jag till skolan och lämnade in min hemtenta (Yes, kursen är klar!) sen var jag på en föreläsning med en norsk lärare (jag förstod ingenting men jag tyckte om honom, han ska ha hela nästa kurs) Sen gick jag och mina härliga vänner Therese och Thomas till fältöversen och jag gjorde två fynd. Sen åkte jag hem, gjorde världens godaste middag och kollade på både Idol och kändisdjungeln (fan vad dåligt det är) . Ska färga håret i natt också. Köpte mörkbrun hårfärg så vi får se vad som händer. Mycket spännande.

Med andra ord är inte min fredagskväll speciellt upphetsande. Men det kan vara trevligt det med.
Imorgon är det judiskt nyår "Rosh Hashana" kallas det. Vi ska till pappas bror på lunch. Det brukar bli mycket mat och mycket barn och en och annan bebis. Känner mig alltid lite stressad över släktmiddagar även fast jag samtidigt tycker om det. På kvällen ska ja eventuellt på middag hos Carro och Jens på Kungsholmen och sen blir det kanske, kanske utgång.

Visste ni föressten att tonfisken är utrotningshotad? Fick detta mail av min syster:

Hej cicci!
Jag läste i din blogg att du äter mycket tonfisk. Jag tycker också att tonfisk är gott, så jag googlade lite. 
Tonfisken är tyvärr utrotningshotad och står med på "röda listan" över fiskar man bör undvika. Dessutom är arbetsvillkoren för de som fångar tonfisken usla, enligt tidningen råd och rön: http://www.radron.se/templates/ProduktTest.aspx?id=919
Idag har jag handlat ekologisk lax. 


Jäkla typiskt alltså.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Sådan dotter, sådan far (och mor): "Jag längtar verkligen efter att få gå runt på WILLYS och LIDL och storhandla. Köpa ELDORADO produkter (dom är billigast!)"



Och vadå "kanske ska till Carro"?

2009-09-19 @ 08:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0