Nykterist Javisst

Godmorgon sötnosar

jag har kommit till en hemsk insikt. Jag får migrän av ett glas vin. Detta hände min mamma när hon var i min ålder och sen dess har hon i pricip slutat dricka helt. Nu har detta inträffat mig de senaste två gångerna när jag har druckit ETT glas vin. Jag har fått en inihelvetes huvudvärk och måste ligga helt stilla i ett mörkt tyst rum. Men jag ska tänka positivt. Tänk vad mycket bättre jag kommer må när jag nu startar min nya karriär som nykterist!

I dag är det lördag. Idag ska jag träffa min barndomsvän Lina (är man barndomsvänner om man började hänga på högstadiet?) och vi ska göra något väldigt trevligt, nämligen promenera på Djurgården och fika. Jag och Lina har inte setts på flera månader. Vet inte riktigt vad som hände och varför det har blivit så. Har varit väldigt besviken över att det känns som att jag har förlorat en av mina bästa vänner, men nu ska vi i alla fall träffas och prata och det känns så skönt!

Just det, igår innan min huvudvärk tog över, så var jag barnvakt åt Louise Hoffstens unge Adrian. Jag var barnflicka åt honom för ca 2 år sedan och nu frågade hon om jag kunde ställa upp igen. Och det kunde jag ju. Adrian har blivit 5 år och är världens kaxigaste och charmigaste unge som finns. Vi spelade bildjard och han tatuerade mig (med gnuggisar ) och vi lekte biljakt med alla hans racerbilar. Men det mysigaste är när han kryper upp i ens knä och dricker välling och jag läser en saga och han somnar och jag känner mig lugn och varm i kroppen. Jag kan verkligen sakna tiden som barnflicka. När jag hade tre stycken jobbiga bebisar att passa. Det roliga är att min egen systerson Laban (som för övrigt är här nu och springer runt och skriker) Verkligen hatar mig. Eller hatar är ett starkt ord. Men han tycker jag är oskön. Och läskig. Vet inte vad jag ska göra för att få hans respekt. Det är svårt som fan. Enda gången han skrattar åt mig är när jag leker med maten och säger prutt prutt prutt. Men sådär kan man ju inte hålla på hela tiden.

Okej nu skriver jag verkligen för långt och jag inser ju att ingen orkar läsa detta. Imorgon ska jag i alla fall på Tom Tits med Carolin Edholm. Längtar som fan! Vi ska göra alla läskiga grejer och alla småbarn får hålla sig ur vägen säger jag bara!  Ha en bra dag . Puss

  Louise Hoffsten. Otroligt omtänksam och varm person.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag orkade läsa. :)

2009-10-10 @ 14:28:28
Postat av: Celicia

JAG ORKADE LÄSA! Fast.. för länge sedan.

2009-10-13 @ 17:46:03
URL: http://celiciahallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0