Svensson Svensson på IKEA

Har tillbringat dagen på IKEA med min mor. Har ni tänkt på en sak? Att det alltid tar tre gånger så lång tid som man tror att handla för att man går vilse hela tiden, eller rättare sagt, man kommer aldrig till utgången. Och så köper man alltid servetter och doftljus "bara för att det är så billigt". Jag köpte faktiskt inte så mycket utan tänkte beställa allt hemifrån och få det hemskickat. flyttar ju på måndag och har en liten inredningskris. Vilken stil ska man köra på? Stilrent och funktionellt, eller 50-tal och rosa, eller orientaliskt med lyktor och kuddar på golvet? Innan har jag bara inrett mitt lilla rum på 13 kvadrat och lägenheten i Vänersborg var ju bara tillfällig så vi tog bara allt vi kunde få tag på. Gamla mormors-möbler blandat med billig IKEA. Men jag känner ändå att här ska JAG bo. Helt själv. Då får man faktiskt vara lite smaklös om man känner för det. Eller hur? Fast jag fegade ändå ut lite idag.. så nu blir det en svart soffa, ett svart köksbord, ett svart soffbord och en svart bokhylla, haha.

Ikväll ska jag gå och spela biljard tillsammans med några kompisar. Det blir kul! Ska ta det lungt ikväll för imorgon ska jag upp tidigt och bli fotad i en studio så då vill jag helst se fräsch ut. .  Min svåger som är jätteduktig på att fotografera har hyrt en studio så vi ska tillsammans med en annan fotograf och en annan "modell" vara där imorgon förmiddag. Lägger upp bilderna så fort jag får dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0