Idag är det lite synd om mig

snabbuppdatering över helgen. I fredags hälsade jag på hos min syster och hennes familj i Farsta och hade myskväll. Vi såg på "den oändliga historien" (minns ni den filmen/boken? ) och jag sov över. På lördag morgon skyndade jag iväg till min DRAMAKURS som jag anmälde mig till för ett par veckor sen. Kursen var på folkhögskolan vid rådmansgatan och skulle hålla på lördag- söndag. Vi var ca 10 kursdeltagare i åldern 22-55. Vår lärare hette Rune och han bad var och en av oss att gå upp på scen och presentera oss själva. Mitt hjärta började bulta och jag kunde inte lyssna på de andra deltagarna. Tänkte bara på att det snart var min tur och jag sneglade mot dörren. Kunde jag bara dra? Var det ens värt det? vad hade jag gett mig in på? Jag har nämligen en otrolig skräck för att tala inför folk och den panikkänslan dyker upp i situationer som denna. Men jag gick upp. Tog ett djupt andetag och tittade ut över den leende och nyfikna gruppen. -Jag är här för att lära mig att göra precis detta, sa jag. -För jag tycker att det är så jävla läskigt att prata inför folk. Och så fort jag hade sagt det så släppte allt och jag fortsatte att prata om mig själv i ett par minuter. Jag upptäckte att flera i gruppen som privat arbetade som rektorer, chefer och en känd konsertviolinist också var nervösa, blyga och rädda för att göra bort sig. Rädda för att inte prestera. Rädda för att verka dumma. Jag insåg också hur mycket jag älskar teater och hur mycket jag har saknat det de senaste åren. Hur glad man blir och hur mycket man lär sig om sig själv. Efter teatern åkte jag hem till Therese igen och vi gick ut och hade en trevlig kväll. Jag kände mig lite snurrig i huvudet men Therese sa att jag bara var hypokondrisk. Men när jag kom hem så hade hela halsen svullnat upp och jag var febrig och huvudet dunkade.  Det värsta var att jag inte kunde gå på dramakursen idag :( .

Så jag har bara lufsat runt hemma i mina tights, raggsockor och en stor luvtröja och inte gjort mycket idag, förutom att ja börjat att packa lite smått för flytten. Ikväll ska jag trots mitt tillstånd gå på bio och se Mickael jackson filmen- this is it. Jag har höga förväntningar så jag hoppas att den är bra! 


Kommentarer
Postat av: Celicia

JAG ÄLSKAR MICHAEL! Älskar filmen! Han är helt jävla underbar.



Puss fina duuu!

2009-11-08 @ 22:17:24
URL: http://celiciahallin.blogg.se/
Postat av: Svågern

Du...

Den där luvtröjan? Är det något jag borde veta om den?

2009-11-09 @ 00:19:24
Postat av: cissi

haha Felix. Du kommer ALDRIG få tillbaka den. MOHAHAHAHA (elakt skratt)

2009-11-09 @ 13:03:00
Postat av: Anonym

Kom till skolan imorn!

2009-11-10 @ 22:58:59
Postat av: Tess

Om du skulle missa vem som skrev förra inlägget så var det jag! hoppas det går bra med tentan :)

2009-11-10 @ 22:59:37
URL: http://tessharkul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0